Lördag

Hej alla!
Idag är det Lördag vilket betyder mys med grisarna :) Älskar lördag då har man mer tid åt grisarna. Hade uppe Mintto nyss så himla mysig hon är :)
Tänkte berätta arför jag valde deras namn :)
Kolan
Lätt läste en bok när jag var liten om ett marsvin som hette just det såklart så skulle mitt marsvin heta det, tyckte också att hennes färg passade namnet ganska bra :)

Mintto
Var ibörjan min brors marsvin ( han hade Mintto jag Kolan) men nu ar jag tagit över henne. Mintto som på finska
(Minttu) betyder mint fick namnet för att min bror gillade mintglass :)

Sally
Först så skulle hon ha ha fått namnet Lucy som jag tycker är fint. Men så blev det inte, Sally hette Sally i det förra hemmet och när hon kom märkte man att hon var en Sally inte en Lucy.
Vad heter dina marsvin och varför fick dom det namnet? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0