Dag 9 - Hur jag började med marsvin

Jag ville ha ett djur, hade tjatat på mina föräldrar väldigt länge. vi skaffade först ett akvarium men fiskar var  inget för mig. Så jag började leta efter ett djur som jag kunde skaffa. Min mamma som inte gillade djur som hade långa nakna svansar sa att det kunde inte bli något djur som hade det tex råtta ( själv skulle jag gärna ha 2 :) ). Så vi började leta efter marsvin.
Vi hittade inga då det inte var så många som hade marsvin till salu då. En dag då jag var i djuraffären så såg jag Kolan, hon var det sötaste marsvinet jag sett och jag visste att jag ville ha just henne. Så det blev Mintto och Kolan ur djuraffär :/ (kommer inte att köpa marsvin från djuraffär mera). Dom skulle få flytta nästa vecka. Dock så hade dom skilts ifrån sin mamma allt för tidigt :/ Vi började leta efter en bur vi hittade en djuraffär som  sålde marsvinsburs paket så det fick bli det. Man fick med ett hus, en vattenflaska, matskål ( har ännu kvar den :), buren, lite hö och spån. Så det fick det bli. Det var så jag började med marsvin :)
En bild :)

Kommentarer
Postat av: frida

sv:hihi du gjorde det va? =D

Ja nu är det 6 marsvin att hålla reda på ;)

Fast Enzo & Benzo är ju väldigt lika namn så ^^,



Ja kan du väl köpa? ;)



Dem ska gå paren för sig, vågar inte chansa att ha flera ihop ifall det inte fungerar och jag måste sära på typ alla istället :/ :)

2012-01-09 @ 19:49:40
URL: http://jagochminamarsvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0